Fortsättning på målningen

Jag fortsatte att måla andra långsidan på hönshuset som dom kallade boden, för det hade varit ett hönshus en gång i tiden. Allt flöt på fint och efter ett par timmar var hela sidan fördig. Bara ena gaveln kvar tänkte jag, undrar hur mycket klockan är tänkte jag och kollade upp mot solen som farfar brukade göra, solen stod ganska rakt upp..hmm då är hon nog inte mer än ca 12.00 eller nåt sånt, ok då målar jag sista gaveln oxå.

Jag tog upp målarburken och skulle flytta den runt hörnet.. när plötsligt ett jättvrål hördes bakom huset..jag vart så rädd att jag kastade iväg målarburken i en vid båge upp i luften och var på väg därifrån när jag hörde ett ..ho,ho, bu..osv

Jag såg en gestallt komma farande runt hörnet..grön och rufsig i huvudet!.. då slog det mig.. det måste vara farfar
Jag stannade och kollade ordentligt jomenvisst det var ju farfar...nu vart du skraj va!...skrek han och garvade jätte högt..ha,ha,ho,ho. där fick du igen för i morse när du band fast mig i sängen.

Ok!  där fick du mig sa jag och skrattade lite lätt..fast jag forfarande var lite uppjagad. Ok då ligger vi lika sa farfar nöjt. Nu ska jag gå ner och kolla till Tuffa Viktor som var hans fiskebåt..så att han inte är full av regnvatten fortsatte han..vi syns senare sa han medans han knallade neråt sjön...ja ,jo det gör vi svarade jag.. Jag flyttade stegen och skulle precis klättra upp när jag kom på.. men vart tog målarburken vägen? Jag fick leta en bra stund, men till slut hitta jag på den, tur att den inte var så mycket färg kvar i den innan jag hiva iväg den i räddslan.

Attans farfar sa jag för mig själv..det här ska han få igen..jag får tänka ut nåt riktigt klurigt för han anar nog att jag snart har nåt i görningen, jag flinade lite när jag tänkte på farfar..han tyckte om att skoja.. fast det är ju bara kul egentligen, så jag vart inte arg på,n

Tur för mig att jag fortfarande har min farfar kvar i livet, inte många av mina kompisar har det, stackar dom tänkte jag.

Det var allt för denna gång, hörs igen snart hälsningar från Perrra..pappa,morfar och raggare.


Kommentarer
Postat av: pess

Jääj! :)

2011-05-26 @ 08:17:02
URL: http://surfgirl.bogg.se
Postat av: Diana

Vi väntar....

2011-06-02 @ 23:49:15
URL: http://dianasvantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0